トカゲの尻尾切り?

皆様、木曜日お疲れ様です。

 

やっと明日金曜日ですね。。。

家でしっぽり飲みたい気分です。と言っても、小さい子供もいるので、悠々自適にお酒を飲む時間はありません・・・(決して不満ではないですよ)

 

件名にも書きましたが、最近自分の仕事でトラブルがありました。

そのトラブル、自分的には上司にも報連相を実施していたつもりだったのですが、

事が進んだ結果、その報連相が行き届かなかったということで私に責任がのしかかってきました。

正直、ショックというか・・・憤りすら感じます。

直属の上司は責任を被りたくなかったんですね・・・

 

この会社にいて長くなりましたが、そういう人ばっかりです。

人のふり見て、我がふり直そ。

 

Good job,everyone!Happy Thursday!

Finally, it's Friday tomorrow... I feel like having a relaxed drink at home. But with young kids around, I don't really have the leisurely time for it. (Not complaining at all, though!)

I mentioned it in the subject,I've recently encounterd some trouble at work.Despite my belief that I had adequately communicated with my supervisor about the issue, the situation has escalated, and I'm being held responsible for the lack of communication.

I'm honestly feeling shocked... or rather, I'm even feeling a sense of outrage. It seems like my immediate superior didn't want to take responsibility. I've been here for a while, and it's always the same kind of people. Perhaps I should take a closer look at myself before judging others.