役員の存在意義

まだ水曜日か・・・今週は長いな。。。。

 

今日から自分が所属する本部の担当役員が私の所属部署に来ています。

全然仲良くない取引先に足を運んで何やってるんだろう、と思いつつ、話すネタを探すのも大変だなぁ、と感心もしています。

 

自身の担当のクライアントに対し行脚している役員や部支店長へ、担当者は「ありがとうございます」や「よろしくお願いします」と言うのが通例となっています。

しかし、行ってもらうことになんの意味もない・・・よね?

 

正直、経費の無駄なんじゃないかと思ってしまいます。

 

Is it still wednesday?...This week feels so long...

Starting today the exective in charge of my division has come to visit my department.

The exective is visiting a business partner with whom we're not really close,I'm wondering what they're doing.It's also quite challenging to find topics to talk about.

I'm quite impressed.

For a representative meeting with their assigned clients, it's customary for the representative to express gratitude or extend well wishes to visiting executives or branch managers.

However, there's no purpose to thier visit...right?

Honesty, I can't help but think it's a waste of expense